Vad innebär en företagsrekonstruktion?

Företagsrekonstruktion är ett alternativ till konkurs för företag som har ekonomiska problem, men möjlighet att på sikt överleva. Företaget skyddas mot konkurs och utmätning för att få möjlighet att ombilda och återuppbygga sin verksamhet.

När börjar ni flyga igen?

Det är i dagsläget inte möjligt att fastställa när vi börjar flyga igen

Kan jag ha min bokning innestående som en voucher för resa vid ett senare tillfälle?

Vi erbjuder inga vouchers eller möjligheten att ha biljetten liggande som ett innestående belopp.

Jag har bokat min biljett på Air Leaps hemsida. Får jag mina pengar återbetalda?

Kunder som har bokat via Air Leaps hemsida eller via Air Leaps kundsupport kommer att få pengarna tillbaka för flygbiljetten.

Vad behöver jag göra för att ni ska återbetala min biljett?
Har du bokat din flygbiljett på Air Leaps hemsida eller via Air Leaps kundsupport så kommer du att få din flygbiljett återbetald per automatik. Du behöver alltså inte mejla oss eller skicka in några bankuppgifter.

Hur betalas flygbiljetter tillbaka om man har bokat via Air Leaps hemsida eller via Air Leaps kundsupport?
Flygbiljetten återbetalas till samma kort som användes vid köpet.

Hur lång tid dröjer det tills att jag ser pengarna på kontot för min återbetalda flygbiljett?

I och med att vi har ett ökat tryck på vår kundsupport just nu så kan handläggningstiden vara längre än normalt (cirka 14 dagar). Vi arbetar intensivt med att återbetala alla flygbiljetter som har bokats via Air Leaps hemsida eller via vår kundsupport. När återbetalningen är genomförd i våra system så kan det ta upp till 20 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto.

 

Jag har bokat min flygbiljett via en resebyrå/ resebyrå online hur gör jag för att få min biljett återbetald?

Har du bokat via en resebyrå kommer du att erhålla återbetalning för din flygbiljett. För mer specifika frågor gällande din återbetalning vänligen kontakta din resebyrå.

 

Hur ska vi resebyråer utföra återbetalning?

Alla biljetter skall refunderas via GDS och inte via BSP link. Har ni redan ansökt via BSP link vänligen plocka bort ansökan omgående. Om flygbiljetten inte ligger som "Open" vänligen kontakta support@airleap.se för öppning av kupong.

Erbjuder ni ombokning med andra flygbolag?

Vi erbjuder inte ombokning med andra flygbolag.

 

Norwegian hjälper Air Leaps kunder med rabatterade priser för alternativa resvägar:

Norwegian will offer special rescue fares for Air Leap’s customers who are stranded.

Customers stranded away from home who hold a valid ticket with Air Leap between below mentioned destinations, can call Norwegian (Norway: +47 21490015 / Sweden: +46 (0)770 45 77 00) to benefit from our discount fares. Tickets are subject to availability.

Sale & travel period:

Booking and travel must take place from 26 January 2022 and, up to and including 09 February 2022.

Booking conditions:

Customers must have a valid reservation for Air Leap when making a booking with Norwegian. The original reference number is required for the new booking with Norwegian, and tickets must be documented at the check-in or boarding at the airport.

Customers without an Air Leap ticket are not allowed to travel on discounted fares.

Fares apply only for one way tickets for customers who are stranded away from home. These rescue fares are only available for customers who do not have an insurance covering such repatriation.

**Additional charges apply for optional services, such as checked baggage, fast track, seating etc.
Please check norwegian.com for these details along with information about baggage size and weight restrictions